jeudi, novembre 01, 2007

Evidence!

Agent Smith:”Why, Mr. Anderson? Why, why, why? Why do you do it? Why? Why get up? Why keep fighting? Do you believe you’re fighting for something? For more than your survival? Can you tell me what it is? Do you even know?
Is it freedom or thruth? Perhaps peace? Could it be for love?

Illusions, Mr. Anderson. Vegaries of perception. Temporary constructs of a feeble human intellect trying desperately to justify an existence that is without meaning or purpose! And all of them as artificial as the Matrix itself although only a human mind could invent something as insipid as love." (The Matrix- Revolutions)

Pour Smith, l’être humain n’a aucun but puisque les buts de l’humain ne sont pas du domaine de la raison. Existe-t-il seulement un humain totalement maître de ses choix? ...

Source: http://www.collectionsbp.com/Blog/?cat=1

2 Comments:

At 10:29 PM, Blogger Unknown said...

Je pense que Mr smith a touché un point sensible chez l'être humaine il a poser une question que chaque Homme se pose a lui même a un moment de sa vie : pour quoi j'existe ? et c'est quoi mon but dans la vie?
les religions tante de donner des réponses à ces questions et le film Matrix aussi il essai de nous donner une réponse : c'est "d'avoir la FOI"...

 
At 2:06 AM, Anonymous Anonyme said...

Pourriez-vous m'écrire, j'aimerais vous parler au sujet de votre post "Évidence!". Merci, info@collectionsbp.com

 

Enregistrer un commentaire

<< Home